Missfall..

Vad ska jag säga. Lyckan varade en dag. Tog ett graviditetstest i lördags morse som visade gravid. Men sträcket var mycket svagare. Till historien hör att jag också gick och tog ett blodprov redan i fredags som skulle mäta HCG (graviditetshormonet) i kroppen. Det låg på 165 tror jag. I måndags tog jag ett nytt test. Då låg det på 90. Jag har med 99% sannolikhet fått ett mycket tidigt missfall. Jag har varit så ledsen under helgen men nu börjar det lätta lite. Jag vet ju nu att jag kan bli gravid. Ägget kan fästa osv. Jag försöker se det så iallafall, bättre att välja att fokusera på det positiva...
Graviditetstestet visar fortfarande (svaga) positiva streck. Googlade och såg att graviditetshormonerna kan sitta kvar i upp till nio veckor i kroppen.. Men då tror jag att man ska vara bra mycket längre gången än jag var.
På torsdag ska jag ta ett nytt blodprov bara så vi ser att värdet sjunker som det ska. Annars finns det risk att misstänka utomkvedshavandeskap (när embryot fäster i äggledaren) och det är ingen rolig historia har jag hört. Då måste man opperera och grejer.
Nu ska jag åka hem till en vän och äta tjejmiddag. Ska bli mysigt.

Kommentarer
Postat av: Mirja

Trist! Men på`t igen! Har hört att kort efter ett missfall är det lättare för ägget att fästa!

2012-07-05 @ 11:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0