Back to reality!


Byebye brödfrukostar - hej ägg och yougurtfrukostar!


Efter en häärlig weekend tillsammans med min karl är jag nu tillbaka på svensk mark. Vardagen är här igen och med den LCHF-livet. Nu gäller det bara att stå emot sötsuget som alltid kommer som ett brev på posten efter jag har gjort undantag. Men hey, det var det värt. Har verkligen njutit! Kanske faktiskt delvis för jag visste att det skulle röra sig om en kortare period med godis, bröd och annat sockrigt! Har inte vägt mig sen vi kom hem så jag vet faktiskt inte hur mina utsvävningar påverkat vikten - ett par vattenkilo upp kan jag tänka mig och kanske ngt fett-kilo också. Ska väga mig i slutet av veckan när jag förhoppningsvis iaf tappat vattenvikten!

Nåja, nog om kosten nu och över till bebisbakandet. Visst fick jag mens när vi var iväg. I lördags närmare bestämt. Jag är ju (som vanligt) ledsen över att det inte tagit sig men samtidigt glad över att jag på egen hand lyckades få till en ägglossning. Men jag var till fertilitetskliniken igår och läkaren där tycker att vi fortsätter med puregonsprutor för att stärka min ägglossning och jag lyssnar såklart på henne. Så imorgon börjar jag med en ny omgång sprutor och sen är det ultraljud nästa tisdag för att se om ngn äggblåsa ser stor och fin ut. Då blir det väl en ägglossningspruta! Jag gillar verkligen ultraljud. För då får jag svart på vitt att visst finns (eller inte finnas) det en äggblåsa som är stor nog och kommer att släppa. Så slipper man fundera på det iallafall.

Är jättetrött ikväll så jag ska lägga mig raklång och titta på dumburken ett tag innan jag kryper till sängs.

Sov gott fina bloggläsare - vi hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0