Paus i värmen & IVF


Friterade räkor med dipp. Såå gott. Dock inte så lchf kanske. Men är det semester så :)

Just nu befinner jag och min älskling oss på varmare breddgrader. Det är såå skönt. Även om jag har fått soleksem (har aldrig haft det förut och det låter ju inte så farligt men det kliar som satan kan jag meddela). Så just nu är det kortisonsalva och långärmat som gäller. Som tur är har vi en härlig balkong med sköna fåtöljer och en stor mjuk divan så att sitta och läsa i skuggan är inte direkt jobbigt ;). Vi har dessutom en dryg vecka kvar härså förhoppningsvis hinner jag få lite färg innan det bär av hemmåt igen.

Sen tänkte jag ge er en uppdatering på bebisbakarfronten också. Ägglossningen inträffade förmodligen förra torsdagen vilket gör att det nu har gått nio dagar sen dess. Min förra lutealfas var 11 dagar så vi får väl se hur det blir den här gången. Har inga som helst graviditetsymptom..

Som jag tidigare skrev var vi ju på besök på ett sjukhus för att bli inskrivna i IVF-kön. Trodde vi. Det visar sig att vi redan stått i den kön  (utan att någon berättat det för oss!) så nu blir det IVF för oss redan i April. När vi kom ut från sjukhuset så gick både jag och min kille med en lättnad i stegen det var länge sen jag kände. Har försökt läsa in mig lite på IVF (har inte hunnit grotta ner mig alldeles än) men det verkar ju vara väldigt olika hur man upplever behandlingen. För mig känns det självklart som att jag är beredd att gå igenom "vad som helst" för att vi ska få bli en riktig familj. Och vi har längtat så länge så man griper ju efter alla möjligheter.

Om det nu inte blir någon graviditet den här månaden ska jag bara vila kroppen nästa månad. Dvs inga puregonsprutor osv utan bara ta en månads break från alla hormoner innan det är dags för IVF-hormonerna (också puregonsprutor fast i mkt högre dos!) Kommer nog att kolla med lite ägglossningstest för att se om kroppen lyckas ägglossa av sig själv och i så fall så försöker vi såklart själva hemma nästa månad. Mer om detta när det börjar närma sig för oss men ville bara uppdatera er lite :)

Nu ska jag gå ut och lägga mig på vår balkong! Ha en riktigt härlig helg nu så hörs vi snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0