Ägglossning idag

Hej fina bloggvänner!
Här rullar livet på och helt plösligt är det ju väldigt länge sen jag uppdaterade! Men bättre sent än aldrig!

Idag har jag om allt stämmer ägglossníng. Tog ägglossningsprutan (otrivelle) i tisdags kväll och det vanligaste är att det tar runt 36 timmar för ägget att släppa efter man har tagit den. Så nu har vi sexat loss igår kväll, imorse och ikväll ;) Vi får se om vi får till det imorgon bitti också MEN - då ska vi till ett sjukhus här i närheten för ett första besök för att bli inskrivna i IVF-kön (landstingets). Där vi bor är väntetiden runt 1 år (tror jag) så det känns ju inte en dag för tidigt att skriva in sig där. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att vi inte behöver hamna i den sitsen.

Blir det ingen bebis den här månaden så blir det förmodligen insemination i några cykler frammåt. Och efter det är det ju IVF som gäller. Orkar vi inte vänta ett år så betalar vi själva för privat vård. Hört att det är dyrt men vad är pengar i det här sammanhanget...

På tal om något annat - LCHF - så vill jag tacka dig Jennie för din fina kommentar i förra inlägget! Tänk vad glad man blir för sånna komplimanger. Jag tror inte jag är så bra på LCHF egentligen. Men jag har blivit bra på att lära känna min egen kropp. Att få just den sortens LCHF-kost som jag äter att fungera ift viktnedgång och välmående. Jag äter säkert mycket mer kolhydrater än många strikta. Ikväll har jag tryckt i mig god "dessert" som jag gör av egengjord hallonkompott (hallon och sukrin melis får koka ihop till "sylt") blandad med vispad grädde (1 dl ovispad) Blir som en mousse och stillar sötsuget - och mättar bra! Du Jennie frågade hur mycket jag gått ner, just nu stannar vågen på 20 kg mindre! Men som lägst har den stått på 23 minus. Så just nu är det några "trivselkilon" från julen som sitter kvar. Striktar jag till min kost så kommer dom att "rinna av mig". Och jag ska strikta till den, men först ska vi resa till värmen i ett par veckor, och då ska jag "unna mig" av livets goda - med måtta förstås!


Hallonmousse a la LCHF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0