Åh jävla depp!!

Men guuud vad deppig jag är då. Jag fick veta idag att en kollega på jobbet är gravid och det utlöste någon slags "sorgattack" hos mig. Alltså, jag är inte ledsen att hon är gravid men att "tvingas" sitta och le och grattulera och prata om det och vara exalterad för hennes skull var nästan outhärdligt. För att det känns så oerhört fel när jag är så ledsen över min/vår egen situation. Kollegan vet ingenting  om vårt IVF:ande så inget konstigt i att hon "malde på".
När jag väl kom hem så var jag helt sänkt, grät och deppade, min stackars kille vet ju inte vad han ska ta sig till. Han försöker säga att jag ska försöka se positivt på vår situation, typ "fungerar det inte nu så gör det det nästa gång" men ibland orkar jag bara inte se det från den ljusa sidan. Jag har velat få det där plusset så länge nu och fast jag rent logiskt vet att vi nu är "närmare än någonsinn", nu när vi får hjälp och allt, så är det svårt att inte misströsta ibland...

Nu har jag hur som helst ryckt upp mig en aning, sorterat tvätt och ätit lite choklad. Och nu är det hög tid att sova. 

Godnatt på er!
Hoppas återkomma med ett gladare inlägg snart!

Kommentarer
Postat av: Marina

Skickar lite tröstkramar.

Vet hur det känns efter många år som barnlös och "alla" blir gravid runt en. Och just det där stinget av avundsjuka i hjärtat när de berättar.

Hoppas att det snart är din tur att berätta!

2012-04-25 @ 00:48:36
URL: http://formyfans.blogg.se/
Postat av: Jennie

Skickar en kram och kan säga att jag känner igen mig så väl i dina känslor!

Snart måste det bli vår tur också!

Stor kram!!

2012-04-25 @ 20:09:41
URL: http://jenniiiesliv.blogg.se/
Postat av: Där Rosor Aldrig Dör

De där känns igen här också. Men nu är vi ju på gång å vi hoppas att det snart är våran tur att få säga de där orden.

Stor Kraam Till Dig!! <3



2012-04-25 @ 23:15:17
URL: http://www.darrosoraldrigdor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0