En omtumlande dag..

Jahap, då har vi varit på vårt första besök på fertilitetskliniken och jag är så lättad. Vi har fått en helt underbar (manlig) läkare. Så förtroendeingivande. Inte riktigt vad jag är van vid för så kände jag aldrig med min vanliga gynekolog..

Han bedömmer våra chanser som mycket goda vilket ju känndes skönt att höra. Vi ska "bara" få ordning på mina ägglossningar. Min killes spermakvalitet är det nämligen inget fel på!! Tydligen har han 4-5 gånger så livskraftiga spermier som det som de räknar för gränsen till normalt. Skönt för honom :)

Dagens stora överraskning var dock att jag har en äggblåsa på 20 mm som han såg på gynundersökningen. Jag hade berättat att jag trodde mig ha haft ägglossning i slutet av förra veckan pga positivt ägglossningstest men det avfärdade han. Sedan fick jag en spruta för att säkerställa att ägget verkligen skulle släppa! Snabba puckar! Så nu har vi myst lite och förhoppningsvis blir det mys även imorgon (allt enl doctors orders!) Tänk, om vi inte hade gått dit hade jag ju trott att ägglossningen var över och att det inte vore så "viktigt" att få till det...

Om jag inte blir gravid i denna cykel (man måste ju vara realist!) så väntar ett par olika undersökningar (skriver mer om dom senare) men framför allt ägglossningstimulering med hjälp av sprutor (för att få äggen att växa och lossna). Jag har inte riktigt hunnit sätta mig in i detta ännu men det lät väldigt effektivt och kontrollerat när han beskrev det.

Nu är det dags att duna, natti natti på er alla!


Kommentarer
Postat av: Marina

Vad bra med lite experthjälp. Hoppas att ägget släppte! Men om inte annat borde ni lyckas snart nu när ni har lite bättre hjälp.

2011-10-11 @ 09:43:29
URL: http://formyfans.blogg.se/
Postat av: Vägenmotplusset

Hej Marina! Vad kul att du kikar in :) Ja, det känns så skönt med experthjälp!! Borde ha ordnat det "för länge sen"..men nu blickar jag frammåt. No regrets ;)

2011-10-11 @ 23:41:33
Postat av: Där Rosor Aldrig Dör

Ja se där, samma ordination som vi fick för ca 2 månader sedan..bara att "ligga" i höhö ;)

Jag håller tummarna!



Är det okej om jag länkar din blogg på min sida?

Om inte, så säg bara till så tar jag genast bort den.



Kraam B

2012-04-10 @ 23:59:55
URL: http://www.darrosoraldrigdor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0