Äppelmos med vanilj och sukrin!



Jag äälskar äpplen och det mesta man kan göra med dom! Tyvärr innehåller de ju lite för mycket kolhydrater för att vara en frekvent beståndsdel i min LCHF-diet men så fick jag en påse svenska äpplen av mamma och pappa. Så då fick det bli ett äppelmoskok. Äpplen plus en vaniljstång plus liite florsocker-sukrin blev ett faantastiskt gott äppelmos. Jag har ätit en liten klick till yougurten ett par gånger och det verkar ha gått bra, dvs jag har fortfarande gått ner i vikt!

 
De svarta prickarna är från vaniljstången! Vaniljstång hittar du förresten superbilligt på överskottsbolaget! 11kr eller nåt sånt tror jag den kostar! Köper alltid ett litet lager när jag är där! Gott i allt från panna-cotta till hemmagjord bärkompott.

Hur det går i bebisverkstan? Nja, jag är nu på dag 15 i cykeln och min monitor visar fortfarande "hög fertilitet" men har inte gått upp på max än (dvs den nivån som indikerar att ägglossningen är på g). Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro...bara att vänta och se helt enkelt! Nu ska jag softa lite i soffan innan det är sängdags! Natti natti på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0