"Ägglossning" 2 dagar..



Hej bloggvänner! Lördag kväll och jag är ensam hemma. Ganska skönt iof. Ibland är det skönt att vara själv - hur mkt jag än älskar min karl ;) Har tänt ljus och ska snart göra te. Ser på nån chickflick på tv och surfar samtidigt. Ja, ni hör ju. Inte många knop på mig just nu haha!

Tänkte bara uppdatera lite om den efterlängtade ägglossningen. Först fick jag stegring på ägglossningstestet (en vanlig sticka) kvällen 5/10. Då hade vi fått till det samma morgon. Sedan fick jag fullt utslag på fertilitetsmonitorn morgonen 6/10 och den dagen blev det inget åka av tyvärr. Men morgonen den 7/10 visade monitorn också fullt utslag (max fertilitet) så då blev det lite mys! Och idag 8/10 så visar monitorn hög fertilitet men inte längre maximal. Så nu är det bara att försöka slappna av och inte försöka tänka på detta hela tiden!! Men jag blir ju så glad och hoppfull nu när jag vet att chansen finns. Och jag har alltid varit bra på att hoppas! Det är väl på gott och ont..

Nej, nu är det teatime..ha en fin kväll så hörs vi snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0