Chips/ostbåge substitut & puregon-start imorgon


Varning - dessa är lätt beroendeframkallande! Krispig parmesanost utan en enda kolhydrat :) Slurp! Jag hittade mina på ica maxi men har sett att man kan beställa dom på lowcarbshop också!

Annars tänkte jag mest uppdatera er om läget på fertilitetsfronten! I onsdags kom mensen! Det kändes förstås trist att inte vara gravid men ändå känndes det inte så tungt - jag fick ju ägglossning av mig själv (utan några pergotime eller nån annan stimulans). Det hände ju inte igår direkt :) Men från och med imorgon tar vi hjälp av hormoner för att sätta fart på min ägglossning ordentligt (den här senaste ägglossningen känndes ju mest som en "lucky shot")

Därför börjar jag med puregon-sprutor imorgon. Är inte speciellt spruträdd men ändå lite nervös. Tror min karl får assistera lite! Men han är väldigt gullig när det gäller allt sånt så det är inga problem. Sedan ska jag tillbaka till gynekologen nästa fredag för ett ultraljud. Då ser de förhoppningsvis 1-2 fina äggblåsor på bra tillväxt. Har man mer än 2 äggblåsor på g så får man sexförbud! Sen får jag se om det blir fler ultraljud eller om jag bara får veta vilken dag jag ska ta en ägglossningspruta! 

Känns som om det händer något nu! Blir spännande att se om puregonet har rätt effekt på mig. Jag hoppas verkligen det!!!

Ha en fin lördag nu så hörs vi senare!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad roligt att du ägglossat på egen hand!

Jag har också gjort det, helt otroligt, det händer ju inte varje månad precis.

Fick min mens igår, så nu är cirkeln sluten, egen äl och egen mens på det! :)

Men jag ska få försöka med Pergotime nu på mensdag 5, har ätit en del Pergokurer, men inte sen förra året. Har försökt med Puregon två omgångar, men det har inte tagit sig.

Hoppas du har bättre tur med Puregon!! :)

Lycka till!

2011-11-20 @ 20:48:54
URL: http://jenniiiesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0