Återbesök


Ett av ljusen som lyser här hemma just nu..det är det bästa med mörkret. Att det blir så mysigt med massor av levande ljus!

Idag har vi varit på återbesök hos vår gynekolog (som håller i vårt fertilitetsutredning). Han konstaterade (som jag redan visste då vi fått veta det direkt) att de två undersökningar man gjort av min livmoder och mina äggledare ser bra ut. Min killes spermier verkar ju vara superspermier. Det är "bara" mina äggstockar som är lite trötta (enl prover som tagits).

Så nu ska jag börja med sprutor (Puregon) när jag får min mens...Puregonet får ägg att utvecklas och mogna. Sedan får jag komma på ultraljud för att kunna se så att det inte blir för många äggblåsor och framförallt när jag ska ta den spruta som ser till att ägget faktiskt lossnar. 

Om jag får min mens dvs. Det förutsätter ju faktiskt att jag hade en ägglossning förra helgen när jag hade stegring på ägglossningstestet. Och att jag inte blivit gravid då ;) Men jag känner inget endaste litet symptom. Inte ens någon typ av PMS. Fast det brukar jag ju inte göra å andra sidan.

Om jag inte har fått någon mens om 2 veckor (och inte är gravid såklart) så ska jag kontakta dom så sätter dom igång mensen med tabletter!

Så nu går jag i "väntans tider" igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0