"Grekisk" omelett..

När både fantasi och tid är en bristvara lagar jag omelett! Det är alltid samma grund med ägg, grädde salt och pepapar. Till varje ägg jag knäcker häller jag i en msk grädde (valfri fetthalt). Ju fler ägg desto tjockare omelett blir det såklart! Jag brukar använda 4 ägg, det blir lagom tjockt och räcker till 2 hungriga personer eller tre mindre portioner! Sedan beror det storleken på hur mycket fyllning man använder, jag brukar ösa på ganska generöst!


Just den här omeletten fyllde jag med stekt hyvlad zucchini kryddad med rosmarin, som förövrigt är ett gott tillbehör till allt möjligt...



.....smulad fetaost och strimlad kalkon (köpte färdigstrimlad, supersmidigt).


Lite svår att vika ihop :) men det blev en riktigt god kombination och räckte både till middag för två igår och dagens matlåda.

Nu blir det dock något lyxigare än matlåda och omelett! :) Jag ska iväg på "förlovningsmiddag" (eller tja, vi firar att vi förlovade
oss för ett år sedan idag! Och så kanske vi skålar för Norges nationaldag också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0