Godmorgon lördag!

Hej på er och flåt för dålig uppdatering här i veckan. Jobbet tar all min kraft ;) Men nu är det helg och jag har fyllt på med energi genom att äta en riktigt smarrig helgfrukost!


Rostad lowcarb-limpa med smör, ost, salami och gurka och rabarberte fick samsas med..


1 dl Grekisk yougurt blandad med ett par msk vispad grädde toppad med ett ihopkok på jordubbar och rabarber sötat med lite sukrin och sedan några färska blåbär på toppen! Verry yummy!

Den grekiska yougurten måste jag bara tipsa om, den kommer från Lidl och är den krämigaste och godaste yougurten ever och den har bara 2,8 gram kolisar per 100 gram. De vanliga sorterna på ica och konsum brukar ligga på 4 och uppåt. Och då är de inte i närheten av lika goda som denna! Hittade även jordgubbar med relativt lågt kolhydratinnehåll på Lidl, 6,8 gram/100g. Inte något att äta varje dag kanske men till helgen så är det underbart gott med krämig yougurt blandat med något så somrigt som jordgubbar och rabarber.


Nu ska jag svänga ihop en sallad som vi tar med oss ut i solen snart! Underbart med helg ;) Njut av dagen så hörs vi senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0