Vårfeelings!


Ranunklar i en skål istället för en vas, lite annourlunda och fint tycker jag!

Hej på er! Hoppas ni haft en bra en bra måndag så här långt och att solen har nått er med sina strålar! Jag kan inte klaga på dagen så här långt, har gått på två jobbintervjuer som båda känndes bra! Jag "firade" lite med att köpa blommor på torget, tulpaner, ranunklar och påskliljor. Så nu har vi blommor i både vardagsrum, sovrum och faktiskt en liiten bukett i badrummet också! Det är vardagslyx för mig ;)

Något jag också köpte på torget var lite grön sparris, hade en 20-kronorssedel kvar efter alla blominköp och det räckte tydligen till 5 fina sparrisar som jag glad i hågen ångkokade och åt med smör och salt när jag kom hem, hungrig som en varg efter att ha missat att få i mig någon lunch pga intervjuerna!


"snabbmat" när den är som nyttigast, och godast ;)

Nu blir det snart mer matlagning här i form av kvällens middag. Det blir helstekt fläskfile, ugnsrostade blomkålsbitar, colelslaw och bea! Förhoppningsvis blir det smarr!

Hörs senare!

Ps. ang "projekt bebis" så har jag varken fått mens (vilket förmodligen betyder att jag inte hade ngn ägglossning denna månad eftersom jag inte känner mig ett dugg gravid) eller fått tag på pergotime än, jag var inne på apoteket och frågade idag och tydligen är det fortfarande slut. Suck, inte alls kul. Men under tiden jag väntar kämpar jag på med LCHF, motion och positivt tänkande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0