Plockmat!


Så här vackert såg det ut innan vi som hungriga bestar roffade åt oss av läckerheterna ;D


Igår middags-surfade jag hem till en vän som bjöd på fantastiskt god plockmat. För att inte glömma så listar jag nedan vad det bjöds på:

Caprese (tomat, mozarella, basilika)
Ägghalvor med skagenröra
Rökt skinka
Salami
Rostbiff
Fetaost
Oliver
Honungsmelon
Kiwi
Passionsfrukt
Last but not least - gott rött vin!

Sen blev det en fräsh sockerfri dessert med hallon och turkisk yougurt. Men den kom tyvärr inte med på bild.

Gottgottigottgott.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!

Jag är så glad att jag hittade din blogg för någon dag sen! Har läst allt bakåt i tiden - hoppas jag inte missat något..

Jag funderar starkt på att börja äta enligt LCHF. Men har tvivel på om jag ska klara det (dumt, man ska ju tro på sig själv!)Är så mkt för allt vad sött heter, och bröd.., men där finns det ju andra alternativ. Har dessutom diabetes så det och sötsuget rimmar illa! Har gått upp mkt det senaste året och fick i somras veta att jag har PCO, även om det kanske är en lättare variant än vad du har, då jag har regelbunden mens och testen från apoteket visar att jag har ägglossning. Vi skulle också hemskt gärna vilja få barn, och jag tror att jag måste göra något åt min vikt, både för den saken och för att allmänt må bra och trivas med mig själv igen. Blev mycket inspirerad nu när jag såg din blogg. Jättekul med alla bilder och recept du har också! Min sambo vill också äta LCHF, gå ner i vikt och är duktig på att laga mat, vilket underlättar. :-) Kommer verkligen att följa din blogg och hoppas att det går bra för dig/er framöver!

Kram!

2011-03-20 @ 13:37:16
Postat av: Vågen mot plusset

Hej Malin!

Åh vilken härlig kommentar och vilken fin komplimang, att du orkat läsa allt ;D Jag kan verkligen rekommendera LCHF-kosten. Den största utmaningen är de första två veckorna då man kan känna sig trött och extra sötsugen eftersom kolhydraterna "går ur kroppen"...då gäller det bara att "Hålla ut" och äta sig mätt på mat. Men sedan börjar man känna sig väldigt pigg och sötsuget är som bortblåst! Väldigt skönt för oss som egentligen är mycket för sötsaker! Jag försöker tänka mycket på att inget är för evigt, dvs att man tänker att man "ger sig själv" en eller två månader som man lovar sig själv att äta enligt LCHF utan undantag. Sen kan man tänka, att jo, men i påsk får jag äta en chokladkaka om jag vill det. Men när man väl är där så är man förmodligen inte ens speciellt sugen (förutsatt att man ätit lchf en tid innan). Och är man det äter man den där chokladkakan och går sedan vidare. Om man tänker att man man "aldrig mer" får ta en bulle eller äta en macka så blir man ju trött innan man ens börjat ;D Jag önskar dig varm välkommen hit och hoppas att du skriver igen och berättar hur det går för dig! Jag önskar dig givetvis lycka till med både LCHF och bebisverkstad!

2011-03-20 @ 18:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0