Misslyckat brödbak!


Limpan som förblev oäten..

Jag gillar att testa nya recept men tror nästan alltid att jag kan lägga till/ta bort eller ersätta någon ingrediens eller att jag kanske inte behöver göra precis som i receptet, att det funkar ändå. Och oftast går det ju bra men att "freestyla" när det gäller bakning kanske inte är det allra smartaste. Därför får jag helt klart skylla mig själv när det gäller detta katostrofalt misslyckade bröd som blev en "brödomelett" ;)

I recepet står det klart och tydligt att man ska använda kokosnötsmjöl fråN LCHF-butiken. "Äsh" tänker jag och tjoffar i kokosflingor som jag försökt mala sönder till mjöl i vår mixer. Det gick sådär får man väl säga. All kokos "flöt upp till ytan" och resten av brödet som består av ägg och smör bildade en slags "omelett" i botten. Se bilden nedan!

Men jag ger mig inte. Ska beställa kokosmjölet från LCHF-butiken och testa igen. För brödet ser ju faktiskt riktigt gott ut här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0