Guccamole med koriander, salladslök, chili och lime


Goooott!!!

Ingredienser
3 mogna avocados
1 kruka färsk koriander
2 salladslökar
Chili (spansk peppar) efter smak. Jag använde en halv chili men den var ganska liten.
Saften i 2 limefrukter
Salt o peppar om man vill

Gör så här:
Finhacka salladslök, chilifrukt och koriander. Använd även stjälkarna på koriandern eftersom mycket smak sitter i dom! Mosa avocadon grovt, det ska fortfarande finnas bitar kvar! Pressa limefrukterna i en skål och tjoffa sedan ner resen av ingredienserna och blanda. Et voila ;)

Efter att ha storstädat hela lägenheten så hade jag arbetat upp ett rejält aptit till middagen. Redan under eftermiddagen hade jag börjat drömma om en riktigt god och fräsh guccamole med färsk koriander som är min favoritkrydda just nu, blev helt kär i den i Thailand. Sagt och gjort prommenerade jag iväg till affären för att shoppa på mig nödvändiga ingredienser. Väl inne på grönsaksavdelningen så fick jag en glad överraskning. Det visar sig nämligen att just det recept på gucca som jag tänkt använda finns tryckt på skyltar tillsammans med alla ingredienser man behöver samlade på ett ställe. Bara att plocka på sig allt på några sekunder, skönt, annars brukar man få springa runt som en skrållad råtta inne i denna butik.


Precis innan jag går loss med kniven...


Och fiiiiinhackar salladslöken...

Preeeessar limehalvor...

Ja, ni fattar, hacka, pressa, mosa och tillslut är allt färdigt att blandas ihop till en smetig röra!

Allra godast är nog detta till taccos eller i varje fall någon typ av texmexmat men det var inte alls fel till stekt kyckling med lite smält ost och kotlett-bacon heller.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0