Wining & dining!


Går tydligen hem i kina också... ;D


Sent bloggande idag (som vanligt iof!) Men idag har jag faktiskt inte haft en lugn stund innan denna sena timma...vi hade nämligen gäster ända från Kina på middag...så halva dagen gick åt att förbereda inför det! Vad vi bjöd på?! Ja..inte var det LCHF...men det var fantastiskt gott!

Vi hoppade över förrätten men bjöd på varma små crustader fyllda med smält brieost och en liiten klick fikonmarmelad på. Till detta drack vi ett mousserande vin som heter Pongraz. Den kinesiska damen i sällskapet blev helt galen i dessa små crustader och ville absolut köpa med sig små "crustadskal" hem till kina! Gulligt ;D

Till huvudrätt blev det helstekt oxfile med potatisgratäng, sallad, bearnaisås och rödvinsås. Ett gott rött vin från chile som vi fick från gästerna blev perfekt till maten!

Som avslutning fick det bli en av mina paradrätter, nämligen en blandning av en kladdkaka och en chokladsuffle. Man gräddar smeten i portionsformar som med en chokladsuffle men den blir kladdigare och segare än en suffle. Till den vaniljglass och färska jordgubbar!

Jag tror gästerna vart mätta och nöjda! Det vart jag med..och trött dessutom. Så nu ska jag stänga av datorn och gå och lösa ett sudoko! Då brukar det inte dröja länge innan man däckar! Vi hörs imorgon igen fina bloggvänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0