Tårtbiten och vikten!


Jag försöker lära mig att tycka om Macadamianötter eftersom de har lägst kolhydratinnehåll av alla nötter (iaf mig veterligen) men nej, det vill sig inte. De smakar inte gott. Tacka vet jag cashewnötter. Lätt godaste nöten, men inte bra kolhyratsinnehåll alls tyvärr.

Ojoj, är precis hemkommen från firandet av en 4-åring. Det var highlife kan man säga! Våra presenter blev som tur var uppskattade av födelsedagsbarnet som bjöd på mackor, korv med bröd och tårta. Hoppade över mackorna och korven men "unnade mig" en liiiten tårtbit. Ställde mig för övrigt på vågen för några dagar sedan och julens alla utsvävningar har "endast" inneburit en viktuppgång på 0,7kg. Det får man väl anse som godkänt tycker jag. Men somsagt, nya tag imorgon.

Nu ska jag ta och och mysa lite med min karl i tv-soffan. Vi hörs imorgon igen!

Kommentarer
Postat av: Marina

Och jag ÄLSKAR macadamianötter! :-)

Och valnötter...brukar ju ha för mycket kolhydrater....men jag brukar köpa en sort på ICA som kommer från Den lilla nöttefabrik (typ) och de valnötterna ligger på ca 3,5 kolhydrater om jag minns rätt. Fast jag vet inte om man kan lite på det för annars brukar de ligga på l3 så man undrar ju varför det är sådan skillnad.

2011-01-14 @ 20:01:37
URL: http://formyfans.blogg.se/
Postat av: Vågen mot plusset

Hej Marina!

Haha, ja, smaken är ju som baken! Önskar att jag kunde skicka iväg resten av nötpåsen via email till dig ;D

Men valnötter gillar jag också! Jag ska kolla upp den där sorten som du tipsar om! Och jag vet, det är ganska märkligt att det kan skilja så mycket mellan olika sorten/märken på nötter och annan mat med för den delen..man blir ju onekligen lite misstänksam!

2011-01-14 @ 22:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0