Ägglossning!?!


Den övre teststickan visar ungefär hur mina ägglossningstest brukar se ut, ett starkt kontrollstreck till vänster och sedan ett svagare teststreck till höger. För att ett test ska räknas som positivt ska teststrecket vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket..se sticka nr 2!

Jag trodde inte det var sant när jag nu ikväll kissade på en teststicka, helt rutinartat och inte alls med någon typ av förhoppning! Jag kissade på stickan, lade ifrån mig den i badrummet och pillade med lite annat, sedan slängde jag av gammal vana en blick på testet och höll på att få en chock. Teststrecket lyste mot mig på ett helt underbart starkt sett. Jag blev så chockad att jag gick ut i vardagsrummet och visade min älskling och väl där började jag gråta! Jag har ALDRIG tidigare fått positivt utslag på ett ägglossningstest! Visst har jag fått starkare än det översta testet på bilden ovan men aldrig så här starkt.

Efter en stund började jag dock nojja, man har ju hört att man inte ska lita på billiga tester, de kan visa fel osv. Så jag bestämde mig då för att använda min sista clear-blue-sticka! Så jag ställde mig i köket och drack några glas vatten, allt för att bli kissnödig igen. Jag funderade över att LH-hormonet troligtvis skulle spädas ut och kanske inte finnas lika koncentrerat i urinen men jag kunde inte stoppa mig själv, jag var tvungen att testa. Och det dröjde inte länge innan jag kände att det var dax att besöka damrummet igen! Kissade i muggen, gjorde iordning teststickan med darrande händer, doppade den och la den sedan på tork. Bestämde mig för att borsta tänderna medan jag väntade på test-resultatet, jag har inget minne av det nu dock, känner bara att det smakar tandkräm i munnen. Så helt plötsligt hade testet "tänkt klart". Och detta visade sig på skärmen:


Om testet är positivt visas en glad gubbe! Annars visas endast en "tom cirkel".

Så jag antar att min kropp nu förbereder sig inför ägglossning! Det står att den ska inträffa mellan 24-48 timmar efter att man testat positivt. Jag vet att det inte är säkert att ägget släpper osv men det borde ju finnas ett ägg som vill släppa iallafall. Jag antar att den äggblåsa hon såg på ultraljudet var en riktig äggblåsa iallafall och inte en gammal som jag/vi trodde. Det känns nu riktigt skönt att jag om en dryg vecka ska iväg och ta ett blodprov som säkert visar om ägglossning inträffat eller ej! Men en sak är säker, och det är att jag tänker agera som att den inträffar! Passande nog är det min darlings födelsedag imorgon så han är hemma med mig hela dagen ;D

Somsagt, det är inte ett positivt graviditetstest men det ÄR ett positivt ägglossningstest och det är mer än jag någonsin haft! Nu ska jag försöka sova här! Men vi hörs imorgon igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0