Ingen Pergotime..


När vintern är som vackrast ser träden ut så här tycker jag! Bilden togs i december. Nu är det mest droppande och snöslask på gatorna..


Idag var det ju tänkt att jag skulle börja äta pergotime. Men tji fick jag för det är slut på alla apotek i hela stan. Jaha, det är inte så mycket att göra. Men väldigt frustrerande är det ju, man blir lite ledsen. För om jag inte kan börja äta nu så måste jag ju äta provera först för att framkalla en mensblödning. Och de tabletterna tar man i 10 dagar, sedan tar det ca 5 dagar innan mensen kommer och sedan så börjar jag ju äta pergotime dag 5 i menssykeln. Lägger man ihop detta blir det 20 dagar till jag får "vänta". Kanske låter jag otålig nu..och det är jag ju. Eller, jag kan leva med 20 dagar, det är egentligen inget stort problem men det är SÅ SJUKT IRRITERANDE att det beror på att medicinen är slut. Har som ni kanske förstår varit ganska deppad idag men nu ska jag sluta beklaga mig..min snälla älskling har tagit hand om mig, vad skulle jag göra utan honom?!

Nu är det dags att hoppa i säng! Vi hörs imorgon igen, ny dag nya tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0