Indiskt misslyckande...


Ja, gårdagens middag är ju ingen rolig syn..svårt att fota indisk mat! Tyvärr var det inte heller så gott så det blir ingen repris på denna Shahi Korma (lamm i vitlöksmandelgräddsås). Det lät ju jättegott när jag läste receptet men blev platt fall enligt mina smaklökar..jaja, man kan ju inte lyckas jämt!

Goddag på er! Gårdagens middag blev ju som jag konstaterade här ovan något av ett misslyckande. Det blev helt enkelt inte gott trots att jag följde receptet till punkt och pricka..oh well, min karl äter kanske upp resterna men inte ens han (som inte är så kräsen i vanliga fall) gav denna tummen upp! Nu blir det enklare matlagning de närmaste dagarna för grytor är riktigt jobbigt att göra (speciellt när det inte blir gott!!)

Idag står ytterligare praktiska göromål på schemat. Bland annat ska jag ta en sväng till närmare återvinnings-anläggning. Och köpa blommor. Det är så tomt i våra fönster efter alla julstjärnor och amaryllisar kastades ut.

Visstja, imorgon blir det spännande igen...dax för det första ultraljudet för att kolla hur det ser ut, om det är några äggblåsor som håller på att växa till sig..återkommer med rapport imorgon såklart!

Nu ska jag kicka igång den här dagen! Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0