Hummer och Trivial Persuit!


Denna bjässe har jag och några andra lyckliga kalasat på ikväll! Riktigt god var den! Lite svårt att se på bilden men jag tippar på att den var ca 50cm lång! En monsterhummer!


Hej bloggisar! Hoppas den första dagen på 2011 har behandlat er väl!? Dock kan jag tänka mig att ni kanske ligger och sussar sött i era sängar just nu - eller så är ni ute och svirar? - men på nyårsdagen tar nog de flesta det ganska lugnt så jag tippar på det första alternativet!

Själv kom jag tillsammans med min darling precis hem från hans syster med familj! Vi har en liten tradition att äta hummer med dom på nyårsdagen varje år. Och då snackar vi inte vilken hummer som helst, vi snackar JÄTTEHUMMER! Detta år delade vi på en riktig bjässe som vägde 2,2kg. För er som inte riktigt har koll på hummerstorlekar så kan man säga att en "normalstor" hummer som brukar säljas i delikatessdisken väger ca 500gram. Som tillbehör hade vi olika såser och smör, ost och BRÖD. I know, inte bra. Men gott var det och mätta blev vi. Sen drack vi lite champagne också. Bara för att det hör till när man äter hummer. Och för att det är så gott förståss ;D



Sen spelade vi TP, jag och min darling var ett lag och vi vann! Kul även om jag egentligen inte bryr mig så mycket ;)

Nu är det hög tid att krypa till kojs. På återseende imorgon hoppas jag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0