Godmorgon fredag!


Bilden visar en fin perfekt rund äggblåsa som är 13 milimeter. (den lilla svarta cirkeln!) Helt som det ska vara på 10 dagen i menscykeln och det är sannolikt att jag ägglossar inom en vecka. Källa: min gynekolog ;D

Imorse var det dax för ett VUL för att se hur och OM jag reagerat på pergotimeomgång nr två. På vägen dit kände jag att jag inte ens vågade hoppas. Jag har knappt haft några biverkningar av medicinen och tänkte att den därför kanske inte skulle verka! Men väl där hoppade jag upp i gynstolen och bad en liten bön att hon skulle se en äggblåsa..och det gjorde hon! EN (skönt att det bara var en, är det 3 eller fler får man sexförbud!) blåsa på 13 milimeter såg hon och den såg rund och fin ut. Så nu är det bara att vänta och se! Eftersom dag 10 egentligen är lite för tidigt för ett första VUL (men det blev så eftersom dag 12 blev på en söndag) så ska jag tillbaka till gyn på måndag igen för ytterligare ett VUL, ska bli spännande att se om blåsan växt ngt tills dess, det bör den ha gjort om allt funkar som det ska...

Nu ska jag ta tag i den här dagen! Vi hörs lite senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0