Födelsedagsfirande och Gudföräldrar!


Igår fyllde min älskling år! Jag grattade honom med sång, presenter, blommor och champagne och varma minicrustader med smält brieost och lite plommonsylt.


En del uppskattar tårta och varm choklad men min darling är mer för skumpa och snittar. Så då fick han det. På sin egen dag ska man få det som man vill ha det! Sedan hade vi en väldigt mysig dag med härlig lunch, thaimassage och middag på en skaldjursresturang på kvällen (vi åt skaldjursplatå och drack mer champagne!) Jag försökte dock att inte dricka allt för mycket, vet inte riktigt hur det påverkar ev ägglossning!?. En härlig dag hade vi i vilket fall som helst.

Idag sov vi ut, till kl 11.00! Sedan blev jag upphämtad av en vän som skulle iväg på lite ärenden och shopping. Jag tänkte mest följa med som sällskap men det hela slutade såklart med att även jag kom ut med påsar från 2 affärer. Bland annat inhandlades nya sovrumsgardiner, men på 50% rea så det får väl anses vara okej. Speciellt eftersom de gardiner vi har inte räcker ner till golvet utan slutar ca 30 cm ovanför. För mig är det ungefär lika knasigt som att ha för korta byxor. "A nichtnicht" som Bruno skulle ha sagt ;)

Sedan har vi hunnit med en middag med darlingens systers mysiga familj och blev i samband med det även tillfrågade om vi skulle vilja ta hand om deras lilla tjej om det skulle hända dom något. Stort att bli tillfrågad om något sådant och vi sa givetvis ja, jag känner så mycket kärlek till den lilla sötnosen! Men jag hoppas självklart att jag bara får äran att vara den bästa mostern hon kan få och att dom får leva och må bra.

Nu är det verkligen bedtime här! Sov sött så hörs vi snart igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0