Brunch


Dagens brunch med ägg, bacon och en jordgubbs-smoothie on the side är både gott och reelativt ok kolhydratsmässigt..


Hej fina bloggläsare! Jag hoppas ni har en härlig helg?! Själv har jag det bara fint, gårdagens lilla utflykt vart lyckad och mysig, vi fick fina julklappar och väl hemma på kvällen blev det tv-mys! Nu ska ja snart ut en sväng på stan för att fixa några ärenden och sen bär det av en sväng hem till mamma och pappa.

För er som undrar hur jag gör min smoothie så är detta receptet inspirerat av duktiga Victoria och hennes blogg Matplatsen.

1 port:
1/2 dl mjölk
1/2 dl vispgrädde
1/2 dl krämig turkisk yoghurt eller så fet yougurt som man har hemma. Jag hade bara 3,5% men det gick bra det med.
Lite sukrin efter smak (kan uteslutas)
En stor grabbnäve halvfrysta jordgubbar eller andra bär, hallon är väl bäst kolhydratsmässigt men det hade jag inga hemma.

Lägg alla ingedienserna i en mixer och mixa tills det blivit en slät smoothie!

Kommentarer
Postat av: Marina

Jordgubbs-smoothie måste jag testa eftersom jag är en riktig "sucker" på jordgubbar...fast vem är inte det?! :-)

2011-01-09 @ 18:39:05
URL: http://formyfans.blogg.se/
Postat av: Vågen mot plusset

Ja, testa, det är såå gott! Min absoluta favvoritsmak är dock jordgubbar blandat med mango..det kan man ju ta om man vill lyxa till det lite eller inte är så strikt med kolisarna M ;D

2011-01-10 @ 15:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0