Blodprov!

Idag har jag hunnit med en hel del, men bland annat har jag varit och tagit ett progesteron-prov som jag förhoppningsvis får svar på imorgon, min gynekolog ska ringa mig när hon har det. Det är provet som visar om jag haft ägglossning eller ej.

Igår började jag dock blöda lite lite, jag funderar på om detta kan vara en sk nidblödning (en blödning som uppstår då det befruktade ägget borrar sig in i livmoderslemhinnan och som enligt alla webbsidor jag kollat på) brukar komma en vecka efter ägglossning. Så det stämmer ju rent tidsmässigt med tanke på att jag troligtvis hade äggossning den 5-6/1. Eller så är det mensen som är på tok för tidig..eller en "vanlig" mellanblödning.

Det är ju bara det att hoppet är det sista som lämnar en. Men om min gynekolog säger att mitt progesteronvärde är lågt så vet jag ju att det inte kan vara en nidblödning iallafall och kan sluta hoppas. Eller så har jag haft ägglossning och då vet jag att jag kommer att hoppas mer än någonsin...

Fortsättning följer.

Nu ska jag slå in paket till en väldigt söt liten tjej som fyller år idag. Hon får en bla. pruttkudde ;D Undrar om det kommer att uppskattas av hennes föräldrar. Jag tror inte det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0