Ägglös...


Dagens frukost, ett stekt ägg i all sin enkelhet..men med lite salt på blir det hur gott som helst!

Imorse vaknade jag tidigt av klockan som ringde, jag skulle ju iväg på VUL (ultraljud) för att se om några äggblåsor hade växt till. Jag slängde i mig ett stekt ägg till frukost, var inte så hungrig men kände att jag behövde äta något innan jag åkte och tänkte att ägg kanske är en bra "boost" ;)
Väl framme så fick jag träffa en annan gynekolog än min vanliga och den här kvinnan var så bra! Min vanliga gynekolog är bra men denna person var 10 gånger bättre. Iallafall så tittade hon med ultraljud och sa först att hon såg en äggblåsa som var så stor att den snart skulle släppa ägget...jag som ställt in mig på att det inte skulle fungera såhär första gången med enkel dos av medicinen vågade inte tro att det var sant...vilket det heller inte var ;(

På mitt förra besök hos gynekologen upptäckte hon nämligen en äggblåsa som förmodligen hade suttit där ett tag och som inte spruckit (de tillbakabildas ofta av sig själva och försvinner efter några månader) och när jag nämnde detta för gynekologen så sa hon att det förmodligen var den hon såg...men att den hade blivit lite mindre sedan förra gången vilket iof var positivt.

Dock är det inte helt kört ännu. Jag kan fortfarande få ägglossning av den här pergotime-behandlingen och om ca 10 dagar ska jag ta ett blodprov som mäter om ägglossning inträffat. Så jag och min darling får sexa på som vanligt helt enkelt ;D Ska även kolla med ägglossningstickor varje dag för att se om jag kan hitta någon LH-stegring (det hormon som stiger precis innan ägglossning sker)

Nästa steg ifall det visar sig att det inte blev någon ägglossning på denna dos pergotime är att sätta igång med en ny omgång där jag äter dubbel dos. Det är tydligen jättevanligt att man inte "svarar" på enkeldos så gynekologen tyckte inte alls att jag skulle deppa ihop över detta. Men det är klart att jag känner mig lite ledsen och besviken, hoppas gör man ju alltid mer eller mindre.

Men men, nu är det nya tag med LCHF-kost och motion som gäller! Nytt år nya tag!
Nu ska jag svänga ihop en omelett så later aligators ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0