Söndagsbrunch


Hallonsmotie toppad med vispgrädde. Riktigt riktigt smarrigt kan jag lova. Och inte helt galet LCHF-mässigt. Jag använde mig av ca 125 gram frysta hallon, 2 dl turkisk yougurt 10%, 1 dl mellanmjölk och några matskedar sukrin (så att det inte skulle bli alldeles för "surt") och det resultatet blev en frisk och fräsch smootie som blev gudomlig när man blandade ut den med vispgrädden!

God söndagseftermiddag på er! Och sorry för dåligt bloggande. Har helt enkelt haft fullt upp med allt möjligt. Men nu är jag tillbaka!

Idag har vi en riktigt slapp söndag med mys i soffan. Min älskling har till och med somnat ser jag nu ;) Vi har precis ätit en god söndagsbrunch med  underbar smoothie, stekt skinka, ägg och tomat och lite rårivna morötter. Mer GI än LCHF kanske men så blir det ibland...

På tal om något helt annat kan jag nämna att jag inte har fått tag på pergotime den här månaden. Jag skulle i så fall börjat äta den idag då jag är på dag 5 i min menscykel. Det är leveransproblem från tillverkaren och det verkar vara slut i hela sverige. Suck. Men jag sätter mitt hopp medicinen ändå för jag har hört att effekten av den ibland verkar två månader, dvs att den i många fall hjälper till med ägglossningen även månaden/cykeln efter man har ätit den. En del gynekologer rekommenderar en till och med att bara äta det varannan månad. Så  jag får väl bara vänta, hoppas och se...

Nu ska jag gå igenom lite post och tidningar! Ha en fortsatt bra söndag så hörs vi imorgon igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0