En snabbvisit till Mexico!


"Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" är tydligen den mest köpta/lästa pocketboken under 2010. Jag är lite sen..men bättre sent än aldrig! Väldigt rolig bok måste jag säga även om jag bara hunnit halvvägs!


Godafton på er! Här är det lite senare än afton..mitt i natten kan man väl egentligen säga att det är, men jag är ju en riktig nattuggla så det är ungefär som vanligt! Hög tid att släcka snart men först en liten rapport om dagens middag, den vart mexikansk!  På ren chansning gick vi en kortare prommenad till ett ställe vi såg igår då vi satt i taxin påväg till middagen. "Där ser det mysigt ut" sa jag och pekade på ett antal färggranna lyktor som hängde i träden vid resturangen. Ser typiskt thailändskt ut tänkte jag för mig själv. Sagt och gjort knatade vi dit i tron om att stället skulle bjuda på traditionellt thailändska smaker. Tji fick vi när det visade sig vara en mexikansk resturang som dessutom serverade fantastiskt god mat - och billigt dessutom. En trerätters för  en 100-lapp var. Och då ingick det en drink! Jag glömde  ta kort på maten men darlingens dessert kom med på bild! Jag åt ugnsbakat äpple med en glasskula. Åh LCHF-guden , jag är totalt förtappad just nu ;)


Stekta bananer med vaniljglass. I say no more.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0