Känner efter för mycket!!!


Kvällens middag blev en gammal klassiker som jag ofta äter när jag är ensam hemma och sugen på något gott! Någon typ av kött (ikväll blev det kalkonbröstfile), små gröna ärtor, rödvinsås och bea! Mmm ;D


Hej fina bloggvänner! Hoppas ni har en skön lördagkväll! Kollar ni på Schlagern?! Själv sitter jag bekvämt i soffan och smälter kvällens middag. Min karl som varit magsjuk en hel vecka har vågat sig ut på ett födelsedagsgalej men jag stannar vackert hemma. Är trött och har lite feber...

Och iom. det kommer självklart tankarna på att detta kanske är graviditessymptom...det tillsammans med lite "hugg" i äggstockar och ländrygg får ju tankarna att börja vandra. Men egentligen tror jag inte att jag är pregnent. Jag tor nämligen att jag och min darling missade ägglossningen med flera dagar...det är klart att spemier kan överleva några dagar i en i väntan på ett moget ägg men nej, jag tror inte att det är så i mitt fall. Men ni vet, hoppet, det kan man inte kväva helt. Tror att jag hade ägglossning i lördags natt (dvs för en vecka sen) så i så fall borde jag få mens om ca en vecka. Har ingen aning om hur många dagar jag har mellan ägglossning och mens (lutealfasen) men jag räknar med något slags snitt på 14 dagar...

Något svar på mitt progesteronprov fick jag inte i fredags för min gynekolog var tydligen ledig. Så jag ska ringa på måndag igen. Då får jag reda på om det ens är värt att hoppas!

Nu ska jag försöka sluta spekulera och känna efter så mycket hela tiden, man blir ju lite knäpp av det tillslut!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0