Bon Island



Longtailbåtar på en vit strand. Nästan lite som ett vykort fast man fick vara med själv, dvs åka i båten och
bada/sola på stranden ;)

Hej på er! Har haft en liten "internetpaus" de senaste två dagarna då vi är på ett hotell som inte har gratis wifi. Men nu sitter jag ute på balkongen och bloggar efter att vi varit lite luriga och hittat ett öppet nätverk. Inte hotellets men vad gör det ;)

Dessa två dagar har varit fantastiskt härliga då vi har spenderat dom på en ö som ägs av hotellet vi bor på. De skjutsar ut sina gäster på morgonen och hämtar upp en på kvällen. På ön finns allt man behöver; sköna solstolar, lunchresturang, sötvattensdusch...och kristallklart vatten såklart! Sä där har vi legat och latat oss, läst böcker, ojat oss över eventuella maneter i vattnet (det finns ju några som är väldigt farliga för människor som tydligen trivs i vattnet just den här årstiden).

Imorgon är det dock dags att röra sig mot nya mål, men det är härligt här så jag skulle inte ha något emot att stanna en natt till men vi rör på oss ändå. Eller ja, om jag ska vara ärlig så rör vi oss inte så långt. Vi byter "bara" strand. Vi är på Phuket och nästa "destination" är Kata beach. Hitills har vi hållit oss till den sydligaste spetsen på ön- Rawai och Nai harn beach. Om nu någon är intresserad av det ;)

Ikväll ska vi gå en prommenad (precis som igår kväll) och äta middag på en strand en bit härifrån. Och på vägen tillbaka så tänkte jag unna mig en hel timmes fotmassage. 250 baht tar dom för det. (ca 50 svenska) Helt galet billigt så det gäller att passa på ;)

Avslutar med en bild på min utsikt just nu. Så vackert så att det gör lite ont. Över att man inte får se detta varje dag. Så det gäller att insupa atmosfären medan tid är. Och att njuta. Bara njuta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0