Uppgiven..

Hej bloggvänner! Hoppas ni har haft en bra måndag!

Själv har jag haft en låång dag på jobbet. När jag äntligen kom hem så blev det stekt rödspätta, sparris och remouladsås och en liten skål med tinade jordgubbar och grädde till dessert. Ibland behöver man lyxa till tillvaron lite. Idag var det en sån dag!

Så hur har det gått med ägglossning osv osv då? Jo men jag har nog haft en ägglossning. Förra söndagen tog jag ju ägglossningsprutan så förmodligen hade jag ägglossning någon gång på tisdagen förra veckan. Vilket betyder att det är en vecka sedan ägglossningen imorgon. Så man tycker jag jag borde känna något nu om det vore så att jag blivit befruktad. Men jag känner inget. Mår precis som vanligt. Hade gett mycket för lite illamående, trötthet eller ömma bröst just nu :) Sexat har vi gjort iallafall. En gång varje dag söndagen, måndagen, tisdagen och onsdagen. Det borde ju räcka, eller?! :)

Om det inte fungerar den här gången funderar jag på om jag inte ska be dom skynda på processen lite på fertilitetskliniken. Nästa steg för oss är nog insemination. Vilket gör att spermierna får hjälp upp till livmodern och att de därför inte behöver simma lika långt själva! Iof har ju min kille supersperma (enligt vår läkare) men det kan ju inte skada..

Nu ska jag titta på nån komedi på tv och sen krypa ner mellan lakanen! Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Mirja

Men? Inte kom mina symptom så snabbt som efter knappt 1 vecka efter befruktning? De kom när mensen hoppat över 1 gång, dvs efter ca 3 veckor... Ge inte upp! Kram

2011-12-06 @ 17:18:14
Postat av: Vagenmotplusset

Hej Mirja! Nä, det har du ju helt rätt i, att det är helt galet att leta tecken efter så kort tid..Jag är nog lite googleskadad, dvs att jag läst för många historier på familjeliv om tjejer som typ kunde känna av befruktningsögonblicket :)

2011-12-08 @ 21:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0