Krusbärskompott o PMS?


Den här läskigt gröna sörjan är krusbärskompott som jag kokade imorse!
Krusbär liite vatten och sukrin (man får smaka av så det blir lagom sött). Krusbär innehåller 5,8 gram kolisar per 100 gram så att skeda över lite kompott över frukostyougurten blir ju ganska kolhydratsnålt.

Annars går jag mest och väntar på att mensen ska dyka upp. Min kroppstermeratur har sjunkit lite och jag känner mig lite gråtmild (har gråtit 2 gånger idag :)) vilket enligt min kille brukar
vara ett tecken när det gäller just mig! Är nu på dag 26 i cykeln och varje gång jag
går på toaletten kollar jag på pappret efter röda spår. Men ännu inget alltså. Med tanke på att det nu var 12 dagar sedan jag hade ägglossning så får man ju säga att min lutealfas (tiden mellan
ägglossning och mens) har blivit betyydligt längre än den brukar. Och om någon tänker att
jag kanske är gravid så njae..känner inget och har därför inte gravtestat. Hade kanske gjort det om jag hade några hemma men det har jag inte och det är nog tur- Om inte mensen kommer innan onsdag nästa vecka så får jag väl köpa ett test men det känns inte sannolikt alls. Sätter mina pengar på att den kommer på måndag!!

Nu önskar jag er en mysig tredje advent!

Kommentarer
Postat av: Marina

Hoppas att det tagit sig ändå. Ett av tecknen är väl att man inte känner nått ;-) Fast nu har du ju kroppstempen som gått ner lite, det är ju inte bra.

2011-12-12 @ 15:59:39
URL: http://formyfans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0