Favvomiddag och ovisshet..(as usual)



Vanligt förekommande i mitt liv:

1) Kvällens middag  på bilden ovan! Ett helt knippe sparris kokade aldente (mjuka med lagom tuggmotstånd kvar). Sedan lägger jag upp dom i en hög på en tallrik och klickar över massor med extrasaltat bregott (för bästa effekt så lägger man smöret mitt i sparrishögen för då smälter det så där gott!) Sedan river man över löjligt mycket parmesanost! Sedan är det klart. En middag som max tar 10 minuter att göra! Saknar man protein kan man ju lägga till en köttbit eller så. Men jag brukar oftast käka detta precis som det är. Så jä-la gott är det :)

2) Ovisshet. Jo men visst. Ägglossningstest (2 olika - billiga stickor och clear blue) blev positiva i måndags! Kändes superkul såklart! Så i måndags och tisdags blev det rajtantajtan. Dock bara en gång per dag. Vi har varit/är förkylda så då känner man sig ju inte så het...Och på tal om het så tar jag förstås tempen nu varje morgon för att kolla om min temp har gått upp men eftersom jag inte skriver ner resultatet så är jag inte riktigt säker. Men jag tycker inte att tempen stigit så mycket som den gjort tidigare gånger då jag haft ägglossning Tänk om ägget inte lossnade? Att jag går runt och hoppas i onödan..
Oh well, jag kan inte göra något åt det ändå! Om max 2 veckor vet jag. Faktiskt lagom tills att vi har nästa tid på fertilitetsmottagningen!

Tänkte också passa på att önska er ett gott nytt år! Jag uppskattar er verkligen ska ni veta!! Jag håller tummen för både mig själv och er, att 2012 blir vårt år! Det känns så faktiskt, jag är full av hopp och tillförsikt. Det måste bli så helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Marina

Gott nytt år! :-)

2011-12-30 @ 13:13:40
URL: http://formyfans.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!

Jag tror vi sitter i samma båt. Skulle vara kul att bolla lite med dig.

Maila mig gärna.

Mvh Anna

2011-12-30 @ 20:01:33
Postat av: vagenmotplusset

Gott nytt år till dig med Marina :)



Anna - jag mailar dig :)

2012-01-10 @ 20:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0