Varm choklad!



Den här dagen har gått i kylans tecken! Jag tror att jag har frusit konstant men nu är jag äntligen hemma en snabbis och lyxar till det med en kopp varm choklad för att värma upp inifrån också! Jag hade lite grädde över sen mitt "pannkaks-experiment" och funderade på vad det skulle bli av den där den stod i en skål i kylen! Men på grund av att jag kände att jag behövde lite energi snabbt eftersom jag snart ska iväg till bästa vännen för födelsedagsmys och middag och dagen hitills har bjussat på en liten portion näst intill fettfri köttgryta och sen en bit smörgåstårta (!!!) så fick det bli klassikern varm choklad. Jag blandade helt enkelt ihop 1 msk kakao, 1 msk sukrin och 1 msk ovispad grädde i en kopp så det blev en "smet". Sen fyllde jag på med hett vatten och rörde om tills smeten löst sig i vattnet! Slutligen tippade jag med grädden! Gott, mättande och VÄRMANDE ;)
Whats up with the smörgåstårta undrar ni kanske!? Jo, jag var på en begravning idag och efteråt serverades det smörgåstårta. Det fanns inget annat att äta och jag var svinhungrig! Plus att det inte var läge att börja berätta om LCHF inför släkten jag inte sett på många år! Så jag tuggade i mig en bit, det var gott! Men som tur var innehöll den mer "smet", dvs majonäs, räkor osv, än bröd! Och så hoppade jag över tårta och kakor som serverades efteråt, så helt katastrofalt känns det inte!
Hoppas ni har en skön fredagkväll! Vi hörs nog imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0