Tacogratäng!


En bild på gårdagens tacomiddag!


Det finns säkert massor av olika varianter på tacogratäng men så här gör jag min!

Stek köttfärs (hur mkt beror på hur många ni är) Jag gör alltid massor så att det blir rester över eftersom det är så gott ;) Blanda sedan köttfärsen med tacokrydda...jag ska försöka fixa en egen tacokryddblandning eftersom det är så mkt konstigheter i den man köper men köpevarianten funkar om det är brådis eller om man är lite lat ;) Sen sprider jag ut köttfärsen i en gratängform och toppar med skivade stekta champinjoner. Hur mkt beror på smak och tycke! Sen smetar jag ut ca 1 cm tjockt täcke creme fraishe över köttfärsröran, jag använde 15% igår men man tar den fetthalt man vill ha. Slutligen toppar jag anrättningen med riven ost, igår blev det västerbotten för jag tycker det är gott när det smakar mycket! Sen sjuts in i ugnen på ca 175 grader tills osten har smält och allt är genomvarmt, ca 25 minuter.

Servera sedan med massor av gucamole, och en god sallad! Mmm..


Ikväll ska vi iväg på partaj. Känner mig ganska seg så det blir nog lungt för min del dock, känns ju också lite småtrist när jag inte "kan" dricka så mycket...inte för att jag är någon suput annars men det märks ändå när folk har druckit 3-4 glas och man själv kanske tar max ett glas och sen står där med sitt vatten. Självklart skulle jag kunna göra ett undantag och dricka men det kommer så många "undantag" framöver ändå som är inplanerade så det känns inge bra.

Hoppas ni har en bra lördagskväll vad ni än har för er! Hörs imorgon, kram!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad roligt det är att läsa din blogg!

Jag håller själv på med lchf nu, och blir ännu mer peppad när jag kikar in här! :)

Tack för superbra middagstips!

Jag har ibland dålig fantasi, och då är det perfekt att kolla in här och få lite inspiration!

Och man mår nästa oförskämt bra av denna kosten, helt otroligt, jag bara älskar lchf! :)

Tack för att du delar med dig!

2010-11-02 @ 22:19:13
URL: http://jenniiiesliv.blogg.se/
Postat av: Vågen mot plusset

Hej Jennie!

Först - 1000 tack för din fina fina kommentar - jag blir glad och stolt som en tupp(eller höna?!) av att läsa att jag inspirerar ;)



Har även kikat in på din blogg - ska bli mycket spännande att följa dig - För du inspirerar du med!

2010-11-03 @ 14:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0