Svamp-mania och lite funderingar..

Ni vet all den där svampen jag plockade förra helgen?! De har legat  i en plastpåse i kylen och väntat på att bli rensade ända tills idag, eller typ hälften rensade vi i fredags men ändå! Men de hade klarat sig förvånansvärt bra! Så ikväll blir det smörstekt gösfile (extrapris på ica!) och kantarell-"stuvning" till! Mmmm...
Men först ska jag ta en fika med en gammal kollega, mysigt!
På tal om något helt annat noterar jag att jag är inne på dag 15 i min mens-cykel och ännu ingen ägglossning i sikte (eller rättare sagt, inga ägglossningssymptom, kollar inte med stickor just nu så helt säker kan jag ju inte vara) Men jag ger inte upp - jag ska ha tillbaka min ägglossning!! Tror att viktnedgången hjälper mycket så det är bara att fortsätta med LCHF och träning!
Hoppas ni har en bra söndag! Hörs senare!!

Mmm..trattisar i den ena skålen och kantareller och tagsvamp i den andra!

Kommentarer
Postat av: Marina

Har du regelbunden menstruationscykel?

Min är på 35 dagar när jag sköter mig och äter strikt LCHF. Så då har jag typ ägglossning på dag 21.

2010-10-03 @ 22:06:44
Postat av: Vågen mot plusset

Hej Marina! Nej, tyvärr har jag inte haft regelbunden mens på flera år, kanske har haft mens 2-3 gånger om året! Vilket ju är ett stort problem då det är väldigt osäkert om jag någonsin har ägglossning! Men nu iom att jag äter som jag gör och går på akupunktur så fick jag en "normal" (dvs i längd och mängd) mens för 15 dagar sen vilket ju gör att jag hoppas på att ägglossningen också ska vara på G ;) Men vi får se, antingen dyker den upp (dvs jag känner av den eller får utslag på en sticka) eller så kommer det väl en ny mens någon gång. Jag tror det kommer att bli mer och mer "ordning och reda" i min kropp ju närmare jag kommer ett normalt MBI! Oj detta blev långt! Ha det bra! Kram

2010-10-04 @ 00:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0