Sugen på julen?!


Jo men det är jag så just nu går jul-låtarna på hög volym här hemma! Jag veet att det är i tidigaste laget men är man jul-älskare så är man ;) I år tänker jag tillåta mig ett par avsteg, julafton är ett sådant tillfälle! Sen behöver jag ju inte överdriva, en lussebulle och en portion jansons frestelse kommer inte att göra mig tjock(are) men en hel påse lussisar gör nog jobbet. Med lite extra träning hamnar jag nog på plus minus noll kan jag tänka mig!
På tal om träning körde jag ett pass på gymmet imorse och provade ett nytt sätt att köra sit-ups. (man ligger med huvudet nedåt och fötterna uppåt på en sorts "vinklad bänk" och sen kör man sina situps) SÅ SJUKT JOBBIGT, Orkade med ca 50st. Jag misstänker att det kommer att kännas i magen imorgon. Men det är bra, mer muskler, mindre fett ;)
Nu ska jag snart dra och fika med en kär vän. Vi hörs senare eller imorgon! Då kommer en viktrapport ;)

Kommentarer
Postat av: Marina

Jag är också en "julfantast" fast dock har jag inte plockat fram julskivorna ännu utan nöjer mig med att nynna :-)

Brukar unna mig lite traditionell julmat på julaftonen jag med.

2010-10-27 @ 17:49:00
Postat av: Vågen mot plusset

Hej Marina! Haha, kul att det är fler än jag som är sugna på julen redan nu ;) Ja, julafton är ju ett "bra" tillfälle att unna sig lite extra om man vill det! För mig är det ett sätt att må bra, jag äter LCHF 98% av tiden, men tycker det är helt ok att ibland göra avsteg..men jag vet att det inte funkar för alla!

2010-10-27 @ 20:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0