Söndagsmys!

Jag är nog en av dom som inte kan åka till IKEA utan att köpa värmeljus, de har strykande åtgång hos oss!

Just nu söndagsmyser jag och älsklingen för fullt här hemma! Efter en sen kväll på födelsedagsgalej igår orkar vi inte med så mycket annat ;) Jag har iof svängt ihop en Boeuf Bourguignon som nu står och puttrar i ugnen! Den ska vara inne i ca 1,5 timmar så det är ju ett riktigt "långkok". Jag har gjort en riktigt stor omgång eftersom det är perfekt mat att värma i micron eller på spisen när man kommer hem och är hungrig efter skola eller jobb! Kanske med lite blomkålsmos till?! Jag utgår från inredningsduons Simon och Tomas grundrecept men ändrar lite efter tycke och smak. Utesluter exempelvis mjölet och lägger till massor av Rosmarin och har i myycket mer vitlök ;) Det luktar redan gott i hela lägenheten!
http://www.tasteline.com/Recept/Simon___Tomas_Boeuf_Bourguignon
Nu ska jag krypa ner i soffan med älsklingen och titta på dumburken, vi har massor av filmer och serier som vi är sugna på att se! Ha en bra kväll så hörs vi imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0