Rostade saltade mandlar

Vad äter ni andra som äter LCHF som "SNACKS" när ni är ute på stan? Oftast behöver man ju kanske ingenting mellan "huvudmålen" men jag tycker det kan vara skönt att ha något i handväskan om blodsockret skulle bli alldeles för lågt! En favorit för mig är Rostade Saltade mandlar. Jag ska testa och göra det själv men har hittills hållit tillgodo med köpevarianterna! OLW:s variant är väldigt goda, mycket "salt/pulver" på så fingrarna blir lite kladdiga, ungefär som när man äter ostbågar. Men tyvärr är kolhydrat innehållet lite väl högt, ca 7 gram per 100 gram mandel och sedan innehåller dom lite väl mycket tillsatser (bla lite socker) Så dom kan man ju njuta av i undantagsfall. Ett bättre alternativ är i så fall Kung Markattas ekologiska mandlar. "Bara" ca 4 gram kolisar och helt utan tillsatser. Det enda problemet är priset..ca 40kr för 100 gram. Så framöver blir det nog mest hemmarostade mandlar!



Har en dag hemma idag. Ska plugga nu, sedan blir det akupunktur och en sväng till en vän som bjuder på middag! Kanske ska bjussa på en vikt-rapport, det är ju torsdag ;) 86,5 ligger jag på så det rör sig nedåt fast låångsamt! Nu kommer det inga mer viktsiffror här förrän nästa torsdag! Förhoppningsvis så går det åt rätt håll nu när jag är hemma och "alkoholfri" igen ;)
Tjingeling sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0