Pannkaaaaka!!!

LCHF-pankis serverad med hallonsylt och grädde!

Ni kanske minns att jag skrev om ett nytt recept jag ville testa! Det var ett recept på pannkaka jag hittat på Kolhydrater i Fokus - under en tråd med namnet "Pannkaksdieten" ;) Hur kan man inte testa det lixom! Så nu är pannkakorna testlagade och mitt utlåtande är;
Helt ok substitut för pannkakor gjorda på mjöl! Mina påminde svaagt om omelett men var samtidigt väldigt goda! En sak gick dock mindre bra, fiberhusken klumpade sig i smeten trots att jag gjorde som det stod i receptbeskrivningen! Så jag fick hälla hela smeten i en sil där det mesta av biberhusk(klumparna) fastnade! Jag tror att den lätta smaken av omelett beror på det, att så mkt av fiberhusken "fastnade" i silen!
Sen blev jag inte heller jättemätt på dessa (och då åt jag upp nästan en hel sats själv!) Så det är inget jag kommer att göra jätteofta men kul som omväxling och att käka som dessert ;) Och receptet verkar ju onekligen populärt på Kolhydrater i Fokus: http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=f7045146-7b77-4f6e-afd7-caa02d61bceb
Jag gjorde receptet enl inlägg 354!

Sen passade jag på att koka lite hallonsylt - eller sylt och sylt, frysta hallon och sukrin! Men gott blir det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0