LCHF-limpa!

En av de saker jag saknat mest under tiden jag ätit LCHF har varit BRÖD. Jag är (tyvärr) en riktig brödälskare och tycker att få saker (som inte är godis eller efterätter ;)) är  godare än en färsk fralla med mycket smör och stark ost på...tyvärr är ju inte frallan så LCHF ;). Men nu har jag hittat ett bröd som får mig att känna att jag inte saknar den där frallan riktigt lika mycket. Även om detta bröd mer påminner om franskt rågbröd (alltså en grov limpa) i smak och konsistens, något som jag också är svag för! Receptet har jag hittar här;

Jag följde receptet men bytte ut valnötterna mot malda hasselnötter istället då jag tycker det är godare! Saknar ni bröd så prova detta!! Det blir ca 1,5 kolhydrater per skiva så äter man inte upp en halv limpa är det ju ingen fara! Jag äter 1-2 skivor till frukost och de mättar bra tillsammans med mkt bregott och ost/leverpastej eller vad man nu vill ha på!
Hoppas ni har en bra lördag! Ikväll ska jag på "vin och ost-kväll" till en kompis, kommer dock att ta det lungt med vinet, trist men jag tror det kanske påverkar min förbränning negativt. Men ett glas slinker nog ner ;)
Hej sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0