Calzone!



Ikväll var jag på vår närmaste pizzeria och inhandlade en klassisk Calzone! Men dont worry, den var inte till mig utan till min karl som ligger hemma och är sjuk. Och när han är sjuk förvinner hans LCHF-tänk i ett nafs! Inte så bra kanske men men, han är inte sjuk så ofta så det är ju ok! Det luktade förövrigt gott inne på pizzerian och trots att jag aldrig på riktigt var frestad att köpa en pizza till mig själv så tycker jag ju att det är gott!! Får "unna" mig en pizza någon gång framöver när jag har nått något delmål eller så! Just nu är jag fokuserad på att nå mitt första stora delmål ;)
Något som ligger närmare i framtiden är att göra min egen pizza här hemma. Har för mig att jag för ett tag sedan hittade ett bra recept på kolhydratfri pizza-botten inne på kolhydrater i fokus! Får leta upp det igen! Kanske är något att pyssla med i helgen?!
Jag fyller för övrigt år om några veckor och då har jag ju planerat in "fusk", födelsedags"-tårtan" kommer att bli kladdkaka, om ni undrar vad jag ska gotta till det med!  Det är nämligen ungefär det godaste jag vet så vad passar då bättre ;)
Annars känner jag mig fortfarande tyvärr hängig och börjar tro att jag har samma sjuka som min karl. Men imorgon får jag sovmorgon, skolan börjar inte förrän 12.00!
Sussa sött, hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Marina

http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=97



Brukar jag göra ibland, dock så toppar jag bara med skinka o ost för det mesta.

Och vill man ha italiensk salladskrydda i "pizzabottnen! så skall man inte ta 1 msk av den för det blir alldeles för mycket salt utan det räcker med 1 eller 2 tsk.

2010-10-18 @ 23:05:54
Postat av: Vägen mot plusset

Tack för recept-tipset Marina! Det receptet får jag se till att prova till nästa helg! ;)

2010-10-24 @ 17:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0