Ruuulaaader!



Idag har det lagats mat! Rullader närmare bestämt. Klassisk svensk husmanskost när den är som bäst! Iallafall om du frågar mig ;) Rullader kan ju egentligen varieras i all oändlighet vad gäller fyllning och sås och jag svängde ihop min egen varriant men utgick efter ett recept jag hittade på nätet! Mina fyllde jag med liite katrinplommon och bacon (SÅ GOTT med sött och salt ihop!) och såsen är baserad på grädde men också Porteröl(!) och osockrad svartvinbärssaft! En viktig sak är att rulladerna ska ligga och puttra i såsen läänge (ca 1 timme) för att bli riktigt möra, iallafall om man som jag använde lövbiff! Sen kan man servera med det man gillar, jag tycker att brysselkål passar jättebra till! Bon aptit!


 Mmmm ;)


Fyllning med kalkonbacon och katrinplommon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0