Klassisk söndagsmiddag

Godafton! Har precis vinkat hejdå till ett par av mina närmaste vänner. De har varit utomlands i ett par veckor så nu när de kom hem så bjöd jag på söndagsmiddag i klassisk tappning! Nämligen ugnstekt rådjursstek med gräddsås och kokta grönsaker (morot, broccoli, blomkål, brysselkål), lite svartvinbärsgele och hemmagjort äppelmos (sjud bara äppelklyftor och en gnutta vatten tills klyftorna kokat sönder till "mos" - jättegott!)

Till dessert blev det en annan klassiker; smör och kanelstekta äppelklyftor med grädde  och grovhackade ugnrostade hasselnötter (jag serverade även vaniljglass men hoppade över den själv!)

En riktigt god söndagsmiddag var det! Nu är det dags för dumburken att få min uppmärksamhet i ett par timmar!
Hoppas att er söndag har varit härlig! Kram


Smör och kanelstekta äppelklyftor under ett berg av grädde ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0