Ägglossningstester....


Jag beställder dessa billiga stickor från www.billiga-tester.se

Jag har ett stort lager hemma. Och när jag skriver stort menar jag säkert ca 100 stycken. Jag var tidigare lite "besatt" av att kolla varje dag hur starka streck test-jag fick. Men dom blev aldrig någonsin lika starka som kontrollstrecket även om det var nära ibland. Det här är ju en av anledningarna, förutom mina tidigare orgegelbundna och nästan obefintliga menstrationer, som gör att jag inte tror att jag har ägglossning speciellt ofta. Men sen jag började vara ganska strikt med LCHF igen i september har jag medvetet tagit en "paus" med stickorna, det är ingen ide att "slösa" bort dom på dagar då jag nästan säkert "vet" att jag inte har ägglossning.

Men på måndag kanske det händer något som får mig att plocka fram dom ur gömmorna igen! ;D Då ska min gynekolog ringa mig. Vi ska diskutera hurvida jag ska börja äta Pergotime (ägglossningstimulerande) Nu när jag har ett bmi under 30 vill jag höra vad hon säger om saken. Jag hoppas att hon tycker jag ska ta dom men vi får se!

Nu ska jag gå ut en sväng på stan - måste handla ingedienser till den här såsen:
http://www.bloggfamiljen.se/2010/10/31/festlig-laxratt/


Ha det gott så hörs vi senare!

Kommentarer
Postat av: Marina

Ett god o enkel sås som passar lax kan jag tipsa dig om.

2 dl grädde

2 dl creme fraiche

1 paket dill

1 tärning fiskbuljong



Rör ihop allt och låt småkoka några minuter.



Lax brukar jag gör i foliepaket med en megastor smörskiva i och massa dill.

2010-11-06 @ 20:57:52
URL: http://formyfans.blogg.se/
Postat av: Vågen mot plusset

Tack Marina! Den låter lite smidigare än den jag gjorde - även om den blev supergod! - ska avbsolut testas nästa gång vi gör lax!!

2010-11-06 @ 22:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0