31 jordsnurr idag ;)


Bild från dagens brunch-buffe: Tomat och mozarella, pocherat ägg och rökt lax, rödbetor med pinjenötter och getost, räksallad mm mm!

Idag fyller jag år! 31 "jordsnurr" som man alltid sa när man var liten. Det lät coolt lixom ;D
Har haft en väldigt skön födelsedag. Helt lugn och kravlös! Vaknade imorse och låg och läste DN länge i sängen. Sen fick jag önska valfri frukost av min karl och då fortsatte födelsedagen i fuskandets tecken!

Det blev något som ligger på min "topp 5 lista över dom godaste kolhydraterna jag vet"! En färsk fralla med extrasaltat bregott och västerbottenost. Och så varm choklad till det. Jaja, jag vet, men fyller man år så gör man. Sedan fortsatte dagen med promenad i solskenet, en sen brunch/lunch som faktiskt var ganska  okej och LCHF-vänlig och sedan en fika hos mina föräldrar.
Men imorgon är jag tillbaka på banan igen! Det blir träning och god LCHF-mat!

Måste dock säga att jag ännu inte fått något egentligt "sötsug" på grund av att jag ätit kolhydrater. Det har inte "kommit som ett brev på posten" som många beskriver att det gör efter fusk/avsteg eller vad man nu vill kalla det! Magen har också skött sig. Vägt mig har jag inte gjort i helgen. Men somsagt, jag ropar inte hej än utan får se hur jag mår imorgon.

I födelsedagspresent fick jag bla en våg att väga mat på! Det är en digital variant som är väldigt känslig vilket är bra när man ska ha koll på kolhydratinnehåll i viss mat. Nu brukar jag inte vara så petnoga men med nötter och liknande kan det ha vara bra att ha lite koll på hur mycket man trycker i sig ;)




Hoppas er helg har varit lika bra som min! Vi hörs imorgon igen, nu är det tv-time!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0