Tips på krämig fetaost!


Krämig, mild och lite lagom salt!

Godmorgon på er!

Tänkte tipsa om en fantastiskt god och krämig och ganska mild fetaost. Jag tycker alltid att den feta men brukar få ute på resturanger är så krämig och god men den vanliga man köper hem i bit är mycket torrare och "surare" - och inte alls lika krämig!

Så förra veckan när jag stod och tittade på Ica maxis enorma fetaostsortiment bestämde jag mig för att googla på "krämig fetaost". Är liksom trött på att alltid bli besviken! Hursomhelst så hittade jag en tråd på familjeliv där det tipsades om var man kan hitta krämig feta. Det vanligaste tipset var att gå till en såkallad "invandrarbutik" och köpa fetaost så det ska jag definitivt testa - men nu stod jag alltså på maxi med ett sug efter fetaost som behövde stillas A.S.A.P! :D

Så jag skummade igenom tråden och läste att någon tipsade om fetaost i en röd och grön burk så jag scannade hyllan och visst stod det en röd och grön burk där som självklart fick följa med mig hem! Väl hemma provsmakade jag såklart osten direkt (man är ju nyfiken!) och oj vad god den var! Så nu är  400 gram fetaost nästan slut! Det sista blir lunch idag!


Så här ser burken ut för er som är sugna på att testa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0