Späckad onsdag


Kvällens film - en annourlunda och tänkvärd historia

Ojojoj, idag har det varit en låååång dag! Eller, den har iallafall känts lång. Egentligen har den ju varit lika lång som alla andra dagar. Jag har hunnit med en jobb-intervju som gick ok men inte fantastiskt och efteråt belönade/tröstade jag mig själv med en hel timmes thaimassage! Skönt men jag är lite småförkyld vilket jag inte tänkte på innan jag väl låg med huvudet i det lilla "hålet" på massagebänken och märkte att jag var tvungen att andas genom munnen, näsan var helt igentäppt ;D Men efter ett tag lossnade det och jag kunde njuta av massagen!

Sen har jag även hunnit med att "göda" en kär vän med en jordärtskocks- och potatissoppa! Vi skulle haft gäster som skulle fått potatis och jordärtskockspure till en köttgryta men de dök aldrig upp...så något var jag tvungen att göra med alla knölar! Som topping på soppan hade jag stekt knaprigt tärnat bacon och hackat päron. Lite otippat med päron kanske men det funkar fint. Jag ska testa att göra en LCHF-godkänd krämig blomkålssoppa med samma tillbehör! Vi åt (naturligtvis!) framför tv:n, fina vännen hade hyrt en film; "Mr Nobody". En väldigt annourlunda film men ändå bra! Rekommenderas om du gillar "flum" ;D

Nu ska jag avrunda kvällen här i soffan tillsammans med min älskling!

Sov sött så hörs vi imorgon igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0