Carpe diem


Ett av mina favoritcitat och så sant...


Idag har jag träffat och ätit lunch med en gammal vän. Hon bor inte i Svedala men är hemma över julen. Vi gick på stan och shoppade - och åt lyxig stenugnsbakad pizza till lunch (jag vet, vart är den här LCHF-bloggen påväg..men oroa er inte, jag kör strikt igen from den 1 januari och så mkt mer kolisar blir det nog inte innan nyårsafton!)

Dock var det inte bara mys och trevligheter, min vän har nämligen precis blivit lämnad efter ett fem år långt förhållande. Kärleken från hennes respektives sida tog tydligen slut. Och då är det klart att man inte ska fortsätta. Men för mig är det ändå svårt att se en vän med ett brustet hjärta. Man letar gärna fel och skuld hos den andra parten för att hon ska må lite bättre. Men nu är det som det är och jag hoppas att hon kommer ut ur detta starkare. Men tiden tills dess vet jag blir tuff för henne och jag ska göra mitt absolut bästa för att vara en sådan vän jag själv skulle vilja ha i den situationen.

Så här kommer budskapet; uppskatta det du har i livet, pojkvänner, föräldrar och vänner. Alla som du skulle sakna om de en dag skulle försvinna ur ditt liv. Visa hur mycket du tycker om dom, varje dag, det ångrar du aldrig!

Godnatt - vi hörs imorgon igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0